شهید همت
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        








جستجو





  اربعین   ...

بار بگشایید اینجا کربلاست
آب و خاکش با دل و جان آشناست
اربعین است اربعین کربلاست
هر طرف غوغایی از غم ها به پاستبار بگشایید اینجا کربلاست


موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[چهارشنبه 1396-07-26] [ 04:51:00 ب.ظ ]





  شهادت   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[شنبه 1396-02-02] [ 06:20:00 ب.ظ ]





  سال روز آزاد سازی بازی دراز اولین جمعه اردیبهشت ماه   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 06:12:00 ب.ظ ]





    ...

#آیینه -چرا حضرت زهرا«س»الگوی برتراست؟

فاطمه و شباهت او به رسول خدا

شباهت و مشابهت هر دو به معنای مانند بودن است و مانند بودن اشیاء و موجودات نیز ممکن است به چند گونه لحاظ گردد:
- شباهت در قیافه و چهره.
- شباهت در افعال و حرکات.
- شباهت در اخلاق و صفات.
- شباهت در آفرینش.

این نوع مشابهت ها ممکن است به نحو شدت و ضعف در بین موجودات باشد؛ شباهت در صورت و چهره، در حرکات (نحوه راه رفتن، سخن گفتن، خوردن و…) در نوع صفات حسنه و غیره (سخاوت، شجاعت، مدارا کردن، صبر و…) و در یکسان بودن شرایط خلقت در تکوین (که مانند بودن در آفرینش را به دنبال دارد) شباهتهایی هستند که کم و بیش در میان موجودات مشاهده می شوند.

قسم دیگری از شباهت وجود دارد که آن شباهت دو یا چند روح است به نحوی که در مرتبه عالی هستی دارای وحدت هستند. و به عبارت دیگر آفرینش یک روح و وجود از وجود دیگری در بردارنده شباهت ذاتی است به نحوی که می توان دو شخص را یک شخص لحاظ کرد، و شاید در کمتر موجودی بتوان یافت که در تمام جهات چهارگانه فوق با هم مشابهت داشته باشند و می توان تا حدی به شناخت آنان پی برد، ولی قسم پنجم از شباهت را جز راسخون در علم نمی دانند. فاطمه سلام اللَّه علیها در تمام جهات به رسول اللَّه«ص»شباهت داشت.
و نیز از ام سلمه روایت است که: فاطمه «س» شبیه ترین مردم در صورت و خلقت و سیرت به رسول اللَّه«ص»بود.
بیان ام سلمه بیانگر مانند بودن ظاهری است ،شبیه بودن دختر به پدر یک امر طبیعی است.

پیامبر«ص»فرمودند: ای سلمان! خداوند مرا از برگزیده نورش آفرید و مرا خواند پس اطاعت کردم و از نور من علی را آفرید پس او را خواند، او اطاعت کرد. و از نور من و علی، فاطمه را آفرید پس او را خواند، او اطاعت کرد… .

رسول خدا«ص»فرمودند: فاطمه روح من است آن روحی که بین دو پهلوی من هست.

شخص وجود فاطمه مشابهت به شخص وجود پیامبر«ص» دارد؛ مشابهتی حقیقی و جوهری است نه عارضی و ظاهری و در حدود صفات اخلاقی، بلکه این گونه شباهت فرع آن شبیه بودن است. این وجود همان وجود است و این نور همان نور می باشد و این جسم و گوشت و پوست و خون همان جسم و گوشت و پوست و خون است.
منابع:
احقاق الحق، ج 10، ص 184.
بحارالانوار، ج 43، ص 39.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[سه شنبه 1395-12-24] [ 08:11:00 ق.ظ ]





  #راهیان نور #دلنوشته های یک زمینی#   ...

#راهیان نور #چه دلتنگم

یادش بخیر اون سالی که جنوب رفته بودیم ،تو بچه ها بحث سراین بود که کی به اینجا دعوتشون کرده.

من اولش این حرف رو قبول نداشتم که ی شهید بخواد ازما دعوت کنه که بریم جنوب که چی بشه؟ پیش خودم فکر میکردم که مثل همه اردو های دیگه اسباب ووسایل محیاشده که تونستیم بیایم.

تو همین فکرا بودم که رسیدیم محل اسکان بچهای مازندران ،اخه ما رو به جایی که محل اسکان خودمان نبرده بودند چون میخواستیم نمایش رزم شب که نزدیکیای اون محل اجرا میشد رو ببینیم.

وقت اذان بود که رسیدیم نمازخوندیم.

تا اینکه….

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[شنبه 1395-12-21] [ 09:41:07 ق.ظ ]





  السلام علیک یا خواهر سادات  زیارتشون روزی همه بشه صلوات   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 08:14:00 ق.ظ ]





  #بیشتر بدانیم, آخر سال   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 08:04:00 ق.ظ ]





  #معرفی ,کتاب ,خواندنی روز   ...

سلام دوستان
کتاب پیشنهادی امروز #توحید مفضل هست
کتابی است بسیارجذاب و خواندنی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 07:56:00 ق.ظ ]





  توصیه های اخلاقی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به جوانان   ...

فرصت جوانی

جوانی فرصتی ناپایدار است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بر غنیمت شمردن دوران جوانی، بسیار تأکید داشت و می فرمود: «اِغتَنِم خَمْسا قَبْلَ خَمْسٍ شَبابُک قَبْلَ هَرمِکَ؛ پنج چیز را قبل از پنج چیز غنیمت شمر، جوانی را قبل از پیری».
زما آنچه شد و آن نیابیم باز جوانی است، چون پیری آمد فراز

اسدی طوسی

نعمت جوانی، بسیار گران بهاست و در قیامت نیز از این موهبت پرسیده می شود. رسول اللّه صلی الله علیه و آله در این مورد می فرماید:

لا تَزُولُ قَدَمَا الْعَبْدِ یَوْمَ القیامَةِ حَتَّی یُسْأَلُ عَن شَبابِهِ فیما اَبْلاه.

هنگامی که انسان در روز قیامت حاضر می شود، از جوانی اش سؤال می شود که چگونه آن را سپری کرده است.
بودم جوان که گفت مرا پیر و استاد فرصت غنیمت است نباید ز دست داد

سعدی

جوانی نعمتی زودگذر است و تباه ساختن آن، چیزی جز اندوه و پشیمانی را برای دوران پس از آن، بر جای نمی گذارد. از پیامبر رحمت نقل است: «تَرْکُ الْفُرَصِ عُصَصٌ؛ از دست دادن فرصت، اندوهبار است».

روزگار جوانی، فرصتی جبران ناپذیر است. از این رو، بی اهمیتی به گذشت ساعت ها و روزهای این دوره روا نیست، بلکه آراستن لحظه های بی نظیر آن با تلاش و فعالیت، آینده ای روشن و موفقت آمیز را به ارمغان خواهد آورد. رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرمود:

اِنَّ للّه مَلِکٌ یَنزِلُ فی کُلِّ لَیْلَةٍ وَ یُنادی یا أَبْناءَ الْعِشرین! جدُّوا وَ اجْتَهدِوا.

پروردگار فرشته ای دارد که هر شب فرود می آید و بانگ می زند، ای بیست ساله ها! تلاش و جدیت کنید.
جمله که بینی همه دارد عوض وز عوضش هست میسر غرض
آنچه ندارد عوض ای هوشیار عمر عزیز است، غنیمت شمار

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[پنجشنبه 1395-09-25] [ 12:53:00 ب.ظ ]





  خستگی دایم   ...

خستگی دایم، کمبود انرژی، زود خسته شدن از کار، کم آوردن در کار، کوفتگی بدن و مانند آن اصطلاحاتی هستند که در محاورات روزمرّه با آنها زیاد برخورد می کنیم. در واقع، خستگی مزمن، همراه و همنشین بسیاری از مردم در این روزهاست. این همراهی برای عده ای از آنها به قدری عادی شده است که آن را به عنوان بیماری اصلی خود ذکر نمی کنند یا آنکه اعتقادی به وجود درمانی موثّر برای آن ندارند و این در حالی است که درمان اینگونه بیماران در اغلب موارد بسیار آسان است و این برخلاف رویکرد طبّ کلاسیک است که در آن، «سندروم خستگی مزمن: chronic fatigue syndrome» از معضلات و مشکلات تشخیصی و درمانی محسوب می شود.

علل خستگی مزمن

اگر چه طیف وسیعی از علل مختلف و نادر برای این بیماری ذکر شده اند که بسیاری از آنها موضوع بحث ما نیستند(مثل بیماریهای بافت همبند و سیستم ایمنی(به قول عامّه: همان روماتیسم)، سرطانها و …)؛ اما در اکثر موارد، خستگی مزمن از این عوامل ناشی می شود:

1- بیماریهای روحی و به ویژه افسردگی، به ویژه در موارد خفیف آن که برای بیمار قابل تشخیص نیست.

2- یبوست.

3- کمبود ریز مغذّی ها در رژیم غذایی(کلسیم، ویتامین ها و …).

4- نامنظّمی های خواب.

5- کمبود فعالیت بدنی.

6- غلظت خون(ازجمله بالا بودن چربی خون).

7- عفونتهای مزمن(مثل سینوزیت، عفونتهای رحمی و …).

8- مصرف غذاهای نامناسب(عمدتاً غذاهایی که سرما یا رطوبت زیادی دارند).

9- افزایش میزان بلغم در بدن.

10- کم خونی.

11- مسمومیت های مزمن و به ویژه مسمومیت با سرب که این روزها بسیار شایع است.

درمان

با توجه به فهرست فوق، در هر مورد باید به اقتضای علت بیماری، نسبت به درمان اقدام کرد. اما به طور کلی می توان این اقدامات را انجام داد:

1- در صورت وجود یبوست، آن را درمان کنید. این اقدام را بدون استثنا در مورد تمام بیماران انجام دهید چراکه بدون این اقدام به نتیجه مطلوب نخواهید رسید.

2- با توجه به مزاج بیمار مقدار قابل قبولی داروهای ضد افسردگی برای بیمار تجویز کنید. با توجّه به این که اکثر این بیماران، درجاتی از افسردگی(حتّی به صورت نهفته) دارند؛ این اقدام نیز می تواند در مورد تمام بیماران عمومیت داشته باشد. راحت ترین کار، تجویز جوشانده(گل گاوزبان، سنبل طیب و عناب) است.

3- مشکلات خواب بیمار اکثراً با انجام اقدامات بند 2 حل می شوند، در غیر این صورت نسبت به درمان آنها اقدام کنید. ساده ترین کار آن است که شخص، شبها یک دستمال پارچه ای را با گلاب آغشته کرده در کنار بالش خود قرار دهد. بوی گلاب که در فضا می پیچد در اکثر مواقع، به عنوان خواب آوری قوی عمل می کند. خوردن نصف استکان گلاب، نیم ساعت قبل از خواب، برای بیمارانی که مشکل پیچیده تری دارند بسیار مناسب است. راه ساده دیگر، نوشیدن یک استکان از مخلوط عرق طارونه و بهارنارنج، نیم ساعت قبل از خواب می باشد. عرق هایی مثل اسطوخدوس و سنبل طیب نیز می توانند گزینه های مناسبی باشند.

4- اگر بیمار علایم غلظت خون دارد؛ حتما نسبت به حجامت اقدام کند. با توجّه به اثرات گسترده حجامت، توصیه بنده به این بیماران این است که اگر علایم غلبه واضح بلغم ندارند، در هر صورت حدّاقل یک بار حجامت را امتحان کنند.

5- اکثر این بیماران بهتر است مقدار مصرف غذاهایی که طبع گرمی دارند را افزایش دهند(به جز بیمارانی که طبع گرمی دارند و اکثراً غلظت خون، عامل اصلی مشکل آنهاست).

6- نسبت به تجویز مکمل های غذایی برای بیماران اقدام کنید:

1- 6- پودر کلسیم: همه این گونه بیماران، بهتر است پوست تخم مرغ های خام مصرفی را دور نیندازند؛ بلکه آنها را شسته، خشک کرده آسیاب کنند و روزی یک یا دو بار، نصف قاشق چایخوری از این پودر را با کمی عسل مخلوط نموده روی زبان ریخته ببلعند. این دارو در رفع خستگی و کاهش کوفتگی و دردهای اسکلتی عضلانی، دارویی کم نظیر است.

2- 6- جوانه گندم: به همه بیمارانی که از خستگی و کوفتگی بدن رنج می برند، توصیه می کنم که روزی یک قاشق مربّاخوری پودر جوانه گندم(یا 5-4 قاشق جوانه گندم تازه) را به هر نحوی که مایلند؛ مصرف کنند.

3- 6- مصرف روزی دو سه لیوان شربت «آب عسل» خنک که به آن مقداری آب لیمو ترش تازه نیز اضافه شده باشد، اثر درمانی فوق العاده ای خواهد داشت.

برای خوردن آب عسل دو شیوه را پیشنهاد می کنیم:

الف- مقدار دلخواهی عسل را در آب حل کنید(حدّاقل یک قاشق غذاخوری در یک لیوان آب). سپس مقداری آب لیموترش تازه(و نه آبلیمو) به آن اضافه کنید و پس از خنک شدن آن در یخچال( و نه خنک کردن آن با یخ) این نوشیدنی بسیار گوارا و لذیذ را به آرامی و جرعه جرعه میل نمایید.

این نحوه استفاده از عسل که در روایات وارد شده از حضرات معصومین، علیهم السّلام به عنوان شربت عسل از آن یاد شده است و توسط مهندس خدادادی در عمل به مردم معرّفی شده است؛ در رفع طیف وسیعی از مشکلات ازجمله کم خونی، خستگی های مزمن و کمبود انرژی، انواع مشکلات گوارشی، درمان بیماری های عفونی، بهبود سینوزیت، کمک به تحمّل بهتر روزه داری و … بسیار موثّر است.

توصیه اینجانب به تمام افراد سالم و بیمار آن است که از این نوشیدنی شفابخش غافل نشوید. آب لیموترش تازه علاوه بر ایجاد طعمی بسیار دلنشین، دارای خواصّ دارویی فراوانی بوده ضمن جلوگیری از ترش شدن محلول آب عسل، با ایجاد تعادل نسبی در طبع نوشیدنی، باعث می شود که تقریبا تمامی افراد با هر مزاجی قادر به استفاده از این دارو باشند. توصیه ما به افراد کم خون آن است که روزی دو یا سه لیوان از این شربت گوارا را نوش جان کنند و در مدّت کوتاهی شاهد آثار شفابخش آن باشند.

ب- یک روش بسیار موثّر در درمان کم خونی آن است که یک قسمت عسل را با پنج تا هفت قسمت آب و چند قطعه دارچین نکوبیده، آرام بجوشانیم تا آب آن نصف شود و روزی دو سه لیوان مصرف کنیم. این نوشیدنی به ویژه در درمان کم خونی افراد بلغمی(افراد سردمزاج و رطوبتی) بسیار موثّر است و در صورت تداوم مصرف، علاوه بر درمان کم خونی، در کاهش وزن این گونه افراد نیز موثّر است. افزودن آب لیموترش تازه به این نوع آب عسل نیز می تواند مطلوب باشد.

نکته ویژه: خستگی یکی از علایم شایع در بیماران تالاسمیک است. پس از رفع سایر عوامل زمینه ای، مصرف طولانی مدت جوانه گندم و آب عسل، یک راه بسیار ساده و عالی برای درمان خستگی این بیماران است.

7- گاهی مواقع، با عوض کردن تشک خوابی که محتوی پنبه یا مواد مصنوعی است و استفاده از تشک محتوی پشم به راحتی می توان خستگی را در بیماری که به علت مصرف غذاهای سردی بخش یا تجمع بلغم در بدن دچار خستگی است رفع کرد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[یکشنبه 1395-09-21] [ 07:33:00 ق.ظ ]





  (سورۀ زمر/ آيۀ ۱۸)   ...

الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ

آن هايی كه به سخنان گوش فرا می دهند و از بهترين آن ها پيروی می كنند، اينانند كسانی كه خدا هدايتشان كرده و ايشانند خردمندان

(سورۀ زمر/ آيۀ ۱۸)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 07:18:00 ق.ظ ]





  چند...   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[چهارشنبه 1395-09-17] [ 01:11:00 ق.ظ ]





  ایت الله بهجت ره   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 01:10:00 ق.ظ ]





  در شرایط سخت...   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 01:09:00 ق.ظ ]





  ایت الله جوادی آملی   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 01:07:00 ق.ظ ]





  امام علی (ع)   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 01:06:00 ق.ظ ]





  ایت الله بهجت ره   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 01:04:00 ق.ظ ]





  باسلام به دوستان گرامی خواندن کتاب زیر رو بهتون توصیه میکنم   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[شنبه 1395-09-13] [ 09:43:00 ب.ظ ]





  السلام علیک یا نبی الله والسلام علیک یا امام حسن والسلام علیک یا امام رضا (ع)   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[دوشنبه 1395-09-08] [ 11:08:00 ق.ظ ]





  خدایا   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:03:00 ق.ظ ]





  ای بشر   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:00:00 ق.ظ ]





  اربابم حسین   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[چهارشنبه 1395-08-26] [ 11:11:00 ق.ظ ]





  هدیه خدا به من   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[یکشنبه 1395-08-23] [ 11:55:00 ب.ظ ]





  اربابم...........   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:50:00 ب.ظ ]





  ارباب خوبم ی نظر بفرما   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:48:00 ب.ظ ]





  امین   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:47:00 ب.ظ ]





  یا حسین (ع)   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:46:00 ب.ظ ]





  یازهرا (س)   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:45:00 ب.ظ ]





  لحظه ای درنگ.............   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[دوشنبه 1395-08-10] [ 08:37:00 ب.ظ ]





  یاد شهدا بخیر   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 08:36:00 ب.ظ ]





  اللهم ارزقنا زوجا صالحا   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 08:35:00 ب.ظ ]





  اربابم حسین (ع)   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 08:32:00 ب.ظ ]





  یاحسین (ع)   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 08:30:00 ب.ظ ]





  مهدی جان   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[سه شنبه 1395-04-01] [ 11:25:00 ق.ظ ]





  دعای افطار   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:23:00 ق.ظ ]





  - امام صادق علیه السلام :   ...

- امام صادق علیه السلام :

التقدير فى ليلة تسعة عشر و الابرام فى ليلة احدى و عشرين و الامضاء فى ليلة ثلاث و عشرين؛

برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏ گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بيست‏ و سوم.

وسایل الشیعه ج 10 ، ص 354 ، ح 13591

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:21:00 ق.ظ ]





  حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم :   ...

- حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم :

هُوَ شَهْرٌ أَوَّلُهُ رَحْمَةٌ وَ أَوْسَطُهُ مَغْفِرَةٌ وَ آخِرُهُ الْإِجَابَةُ وَ الْعِتْقُ مِنَ النَّار

رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه ‏اش مغفرت و پايانش اجابت و آزادى از آتش جهنم.

کافی(ط-الاسلامیه) ج 4 ، ص 67 {شبیه این حدیث در بحار الانوار(ط-بیروت) ج 93، ص 342 }

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:18:00 ق.ظ ]





  امام صادق عليه السلام :   ...

امام صادق عليه السلام :

من افطر يوما من شهر رمضان خرج روح الايمان منه؛

هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى شود

من لا یحضره الفقیه ج 2 ، ص 118 ، ح 1892 - ثواب الاعمال و عقاب الاعمال ص 236

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 11:17:00 ق.ظ ]





  رهبرم   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[دوشنبه 1395-02-27] [ 08:57:00 ب.ظ ]





  لحظه ای درنگ   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 08:47:00 ب.ظ ]





  تولید ملی   ...

معنی و مفهوم تولید ملی

تولید ملی (یا محصول ملی) به ارزش پولی همه ی کالاها و خدماتی که در دوره ی معینی، معمولا یک سال، در کشوری تولید شده، گفته می شود. به این اعتبار تولید ملی یک جریان در واحد زمان است و معمولا بر حسب دلار در سال و مانند اینها، بیان می شود. درآمد ملی به ارزش پولی تمامی درآمدهایی که در دوره ی معینی در کشوری، در جریان تولید، کسب شده گفته می شود. «هزینه ی ملی» ارزش پولی تمام هزینه هایی است که در دوره ی معینی در کشوری پرداخت شده است. تولید ملی را بسته به اینکه هزینه های تولید از آن کم شده یا نه می توان به دو زیرشاخه تقسیم نمود: تولید خالص ملی و تولید ناخالص ملی.

 

اهمیت تولید ملی

در جهان صنعتی امروز، به تولیدملی به عنوان یک سلاح رقابتی نگریسته می‌شود و سازمان‌های تولیدی در محیطی قرار گرفته‌اند که از ویژگی‌های آن می‌توان به افزایش فشارهای رقابتی، تنوع در محصولات، تغییر در انتظارات اجتماعی و افزایش سطح توقع مشتریان اشاره کرد.

اهمیت تولید ملی در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست. در سال‌های اخیر به قدری این موضوع از سوی متولیان امر تولید تکرار شده است که هر کس به شخصه می‌تواند درباب فواید آن برای استقلال کشور، جلوگیری از خروج ارز و مهم‌تر از همه اشتغال‌زایی، اظهار نظرنماید.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 08:42:00 ب.ظ ]





  امام امت   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 08:13:00 ب.ظ ]





  بر لحظه ی ظهور مهدی صلوات   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 08:12:00 ب.ظ ]





  بر لحظه ی ظهور مهدی صلوات   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 08:11:00 ب.ظ ]





  گل نرگس   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 08:10:00 ب.ظ ]





  ایت الله بهجت(ره)   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[یکشنبه 1395-02-26] [ 12:42:00 ب.ظ ]





  ​ امام صادق(ع)   ...

امام صادق(ع) فرمود: از روزی که خداوند حضرت آدم را آفریده تا روز رستاخیز، زمین هیچگاه خالی از حجت نبوده و نخواهد بود، یا حجت ظاهر و آشکار و یا غایب و پنهان، و اگر حجت خدا نباشد، خدا ستایش نمی شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 12:37:00 ب.ظ ]





  ​امیر مؤمنان حضرت علی(ع)   ...

امیر مؤمنان حضرت علی(ع) می فرمایند:

پیامبر اسلام فرمودعمر جهان به پایان نمی رسد مگر آنکه مردی از نسل حسین امور امت مرا در دست می گیرد و دنیا را پر از عدل می کند همچنانکه پر از ظلم شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 12:36:00 ب.ظ ]





  شعبان شد.....   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[سه شنبه 1395-02-21] [ 09:02:00 ب.ظ ]





  اربابم تولدت مبارک   ...

بوي گلهاي بهشتي ز فضا مي آيد
عطر فردوس هم آغوش صبا مي آيد
نوگل مصطفوي، زينت باغ علوي
مظهر پنج تن آل عبا مي آيد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 08:59:00 ب.ظ ]





  وصیت‌نامه حضرت زهرا(س)   ...

الف. وصیت‌نامه مالی حضرت زهرا(س)
پس از رحلت رسول خدا(ص)بود که فاطمه(س) در مورد اموال موقوفه و شخصی خویش وصیت کردندو بسیاری از اموالی را که از رسول خدا(ص) به ایشان رسیده بود، وقف کردند. نقل شده است: بعد از رحلت رسول خدا(ص)، عباس بن عبدالمطلب نزد دختر پیامبر رفت و از وی خواست تا مقداری از اموال رسول خدا را برای پذیرایی از مهمان‌ها و مصارف دیگرش به وی بدهد، لکن معلوم شد دختر پیامبر همه آنها را در راه خدا وقف کرده و چیزی باقی نمانده است.

ذکر دو نمونه دیگر از وصایای مالی حضرت زهرا(س)خالی از لطف نیست.

۱. حیطان سبعه

حیطان سبعه، باغ‌های هفت گانه‌ای بود که اطراف آن دیوار کشیده شده بود. بنا به روایتی، حضرت فاطمه(س) وصیت کرده بود تا این باغ‌ها وقف امور خیریه شود. ابوبصیر می‌گوید: خدمت امام باقر(ع) رسیدم. او فرمود:آیا وصیت‌نامه مادرم فاطمه(س) را دیده‌ای؟ عرض کردم: نه. سپس درخواست کردم آن را بر من بخواند. امام باقر(ع) زنبیل کوچکی را آوردند و نوشته‌ای را در مقابلشان نهادند که درباره حیطان سبعه بود. در آن وصیت‌نامه آمده بود.

به نام خداوند بخشنده مهربان.
این، چیزی است که فاطمه دختر محمد رسول الله(ص)بدان وصیت کرده است. فاطمه(س) وصیت می‌کند به باغ‌های دیوار کشیدة هفت‌گانه که عبارت‌اند از: العواف، الدلال، البرقه، المثیب، الحسنی، الصافیه، و مشربه ام ابراهیم… که درآمد اینها باید در راه خدا برای نصرت اسلام مصرف شود. من وصی خود را علی بن ابی‌طالب(ع) قرار می‌دهم. چنانچه او درگذشت، وصی من فرزندم حسن است و اگر او درگذشت، فرزند دیگرم حسین وصی من است و چنانچه حادثه‌ای برای او پیش آمد، بزرگ‌ترین فرزند پسر باقیمانده‌ام آن را به عهده می‌گیرد. خداوند را بر این وصیت شاهد می‌گیرم و همچنین مقداد بن اسود و زبیر بن عوام بر آن گواهی خواهند داد.

امام باقر(ع) فرمود : مادرم فاطمه(س) این وصیت را انجام داد و پدرم علی بن ابی‌طالب(ع) آن را نوشت و برای همیشه باقی ماند.

۲. أمُّ العیال

ام العیال از دیگر موقوفات فاطمه زهرا(س) است که بیست هزار نخل داشت و نیز میوه‌هایی چون لیمو و پرتقال و … در آن کشت می‌شد. فاطمه اطهر(س) آن را نیز وقف فقرا و سادات کرد که در کتاب‌های عامه و خاصه چنین آمده است: أمُّ العیال صدقة فاطمه بنت رسول الله(ص)؛ ام العیال صدقه فاطمه دختر رسول خداست.
حضرت فاطمه(س) برای آن هم وصیت‌نامه خاصی نوشت؛ زیرا این منطقه از اهمیت والایی برخوردار بود. امّ العیال امروز هم دارای چشمه‌های پر آب و سرشار است و از مناطق سرسبز و ییلاقی به شمار می‌رود.

ب) وصیت نامه الهی ـ سیاسی

آن حضرت وصایای شفاهی و غیر مکتوب نیز داشت و به حضرت امیرمؤمنان(ع) سفارش‌هایی کرد. این وصیت در آخرین ساعات واپسین عمر مطرح شد و فرازهای مختلفی دارد.

۱. ای علی! مرا یاد کن.

او در لحظه‌های واپسین زندگی به امیرمؤمنان علی(ع) فرمود:
ای اباالحسن! برای من لحظه‌ای بیش از زندگانی نمانده است و زمان کوچ و خداحافظی فرارسیده است. سخنان مرا بشنو؛ زیرا پس از این صدای فاطمه را هرگز نخواهی شنید. ای اباالحسن! تو را وصیّت می‌کنم که مرا فراموش نکنی و پس از وفات من همواره مرا زیارت کنی.

۲.خواندن قرآن

همچنین حضرت زهرا(س) در کلمات ارزشمند دیگری، به امام علی(ع) وصیّت فرمود که:
وقتی وفات کردم تو غسل و کفن مرا به عهده گیر، و بر من نماز بگزار، و مرا درون قبر گذاشته، دفنم کن و خاک را بر روی قبر من ریخته، سپس هموار ساز و بر بالینم رو به روی صورت من بنشین و زیاد قرآن بخوان و دعا کن؛ زیرا در چنین لحظه‌هایی مردگان به انس گرفتن با زندگان نیاز دارند. من تو را به خدا می‌سپارم و درباره فرزندانم سفارش نیکوکاری دارم

۳. ازدواج با امامه

از وصایای دیگر حضرت زهرا(س) به علی(ع)، توصیه به ازدواج با دختر خواهر فاطمه(س) امامه بود که فرمود:
ای پسر عموی پیامبر! خداوند تو را پاداش نیکو دهد! اولین وصیت من به تو این است که چون مردان به زنان نیاز دارند. پس از من با دختر خواهرم امامه ازدواج کن؛ زیرا او همانند من با فرزندانم مهربان است.

۴. آنان را آگاه مساز!

حضرت زهرا(س) در تداوم مبارزات منفی علیه کودتاگران سقیفه، به امام علی(ع) وصیت کرد:
همانا من تو را وصیت می‌کنم که غسل و کفن کردن مرا کسی غیر از تو انجام ندهد و وقتی وفات کردم، مرا شب دفن کن و هیچ کس را خبر نکن و ابوبکر و عمر را نیز مطّلع نساز و تو را سوگند می‌دهم به حق رسول خدا(ص) که ابوبکر و عمر بر جنازه من نماز نخوانند.

امام صادق(ع) نقل فرمود که حضرت زهرا(س) در لحظه‌های آخر زندگی خطاب به علی(ع) فرمود: وقتی وفات کردم به هیچ کس اطلاع نده، جز اینکه از زنان به امّ سلمه و امّ ایمن و فضّه، و از مردان به دو فرزندم حسن و حسین(ع) و عبّاس و سلمان و عمّار و مقدار و اباذر و حذیفه خبر ده. مرا دفن نکن، مگر در شب و قبر مرا به هیچ کس اطلاع نده تا مخفی بماند.

حضرت زهرا(س) به اسماء بنت عمیس فرمود:

ای اسماء، وقتی من از دنیا رفتم، تو و علی(ع) مرا غسل دهید و هیچ کس را در کنار جنازه من راه ندهید

۵. دشمن من و رسول خدا را آگاه مکن!

همچنین آن حضرت خطاب به امیرالمؤمنین علی(ع) فرمود:

(ای علی) تو را وصیت می‌کنم هیچ یک از آنان که به من ظلم روا داشتند و حق مرا غصب کردند، نباید در تشییع جنازه من شرکت کنند؛ زیرا آنها دشمنان من و دشمنان رسول خدا هستند و اجازه نده که فردی از آنها و پیروانشان بر من نماز بگزارد. مرا شب دفن کن، آن هنگام که چشم‌ها آرام گرفته و دیده‌ها به خواب فرو رفته باشند

ج) وصیت نامه مکتوب

سخنان فاطمه(س) در آخرین لحظات با شوهر مظلوش به پایان رسید. او با ذکر شهادتین برای همیشه چشمان خود را بر روی دنیا بست و به دیار ابدی، نزد پدرش رسول گرامی اسلام شتافت. به اطراف خانه خانه خویش نگاه کرد، چشمش به بسته‌ای افتاد که از همسرش به یادگار مانده بود. آن را باز کرد و دید حضرت فاطمه، چنین وصیت کرده است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان. این وصیّت‌نامه فاطمه دختر رسول خداست و در حالی وصیّت می‌کند که شهادت می‌دهد خدایی جز خدای یگانه نیست و محمّد(ص) بنده و پیامبر اوست و بهشت حق است و آتش جهنم حق است و همانا روز قیامت فراخواهد رسید و شکّی در آن نیست و خداوند مردگان را از قبر زنده کرده، وارد محشر می‌فرماید.
ای علی! من فاطمه دختر محمّد هستم. خدا مرا به ازدواج تو درآورد تا در دنیا و آخرت برای تو باشم. تو از دیگران بر من سزاوارتری. حنوط و غسل و کفن کردن مرا در شب به انجام رسان و شب بر من نماز بگزار و شب مرا دفن کن و به هیچ کس اطّلاع نده. تو را به خدا می‌سپارم و بر فرزندانم تا روز قیامت، سلام و درود می‌فرستم.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[سه شنبه 1394-12-18] [ 05:55:00 ب.ظ ]





  آقاجان   ...

چه غریبانه قدم میزنی میان رفقایی که رفتند…

و حالا…

تو مانده ای و نا رفیق هایی که هر یک…

سهمی در غربتت…

و در سپید کردن موهایت دارند…

ما را ببخش آقا…

سرباز خوبی برایت نبوده ایم…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[پنجشنبه 1394-12-13] [ 11:28:00 ب.ظ ]





  خواص خوراکی ها   ...

هویج برای کاهش خطر سرطان سینه
محققان اروپایی به این نتیجه رسیده اند که هویج و هر آن چه حاوی رنگدانه ی بتاکاروتن است در کاهش سرطان سینه مؤثر عمل می کند.
فایده ی چغندر برای پوست
چغندر یکی از سبزیجات زمستانه است که خواص فوق العاده ای برای بدن دارد و یکی از خواص مفید آن، سلامت پوست است.
• خواص انبه در پیشگیری از ابتلا به سرطان
• به گفته محققان، انبه حاوی ترکیبات متعددی است که دارای ویژگی های ضدسرطانی و ضدالتهابی هستند
• جو قند خون را کاهش می دهد
محققان سوئدی روی تأثیر دانه ها و فیبرهای غذایی موجود در آن ها بررسی کرده و به این نتیجه رسیدند که یک مشت جو باعث کاهش اشتها و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود

• فواید چغندر و شلغم در بارداری
چغندر به دلیل داشتن اسیدفولیک، آهن، ویتامین ث و بسیاری از مواد مغذی دیگر و شلغم نیز به دلیل وجود برخی ویتامین ها از جمله A، B۱، B۲، B۳، C و برخی مواد معدنی برای زنان باردار بسیار مفیدند
• فواید مصرف بادام برای زنان باردار
به گفته کارشناسان، خوردن بادام خیسانده شده در ابتدای صبح توسط زنان باردار، هم برای نوزاد و هم برای خود مادر بسیار مفید است
• مصرف گردو به کاهش وزن کمک می کند
به گفته محققان، علاوه بر مصرف سالاد و چای سبز، رژیم غذایی حاوی گردو هم به کاهش وزن کمک می کند
• چرا لیموشیرین تلخ می شود؟
در بین مرکبات، لیموشیرین، نارنج و گریپ فروت وقتی برش می خورند، تلخ می شوند اما خوب است بدانید که این تلخی ضرری برای سلامت ما ندارد. علت تلخی این ها وجود دو ماده ی آنتی اکسیدان است که در ادامه آن ها را معرفی کرده ایم
• خواص مصرف پوست لیمو در کنترل دیابت
خواص به گفته محققان پوست لیمو حاوی مقادیر زیادی فلاونوئید و پلی فنول است که به کنترل سطح گلوکز خون کمک می کند
• سویا و بهبود روند درمان ناباروری
مصرف مواد غذایی با پایه ی سویا کمک هر چند اندکی به درمان و پیشبرد روند باروری داشته و خانم ها را از مضرات بیسفنول A دور می کند.
• ادویه ی ضد کلسترول
• داشتن سبک زندگی سالم، فعالیت بدنی مناسب و یک رژیم غذایی خوب به شما کمک خواهد کرد که سطح کلسترول خونتان را کاهش دهید. علاوه بر این ها اضافه کردن برخی ادویه جات به برنامه ی غذایی تان می تواند کلسترول خونتان را پایین بیاورد

• تاثیر مصرف سبزیجات پربرگ بر سلامت چشم ها
• به گفته محققان، خطر بروز بیماری های چشمی در افرادی که روزانه سبزیجات دارای برگ سبز مصرف می کنند تا ۲۰ درصد یا بیشتر کاهش می یابد

• کرفس؛ از تقویت حافظه تا رفع گرفتگی عروق
از فواید کرفس می توان به تأثیر آن در درمان تنفس نامطبوع، عفونت مثانه، سرطان، تب یونجه و ضعف حافظه اشاره کرد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 10:43:00 ب.ظ ]





  لحظه ای تفکر   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[چهارشنبه 1394-12-12] [ 10:42:00 ق.ظ ]





  ایت الله بهجت(ره)   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 10:41:00 ق.ظ ]





  ایت الله بهجت(ره)   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 10:40:00 ق.ظ ]





  لحظه ای تفکر   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 10:39:00 ق.ظ ]





  همت باهمت   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 10:37:00 ق.ظ ]





  لبیک یا حسین (ع)   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 10:35:00 ق.ظ ]





  ایت الله بهجت(ره)   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 10:32:00 ق.ظ ]





  شهید خلیلی   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[سه شنبه 1394-12-11] [ 04:09:00 ب.ظ ]





  لحظه ای تفکر   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 04:08:00 ب.ظ ]





  سرجشمه گناه   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 04:05:00 ب.ظ ]





  معامله دین با....   ...


در یکی از مراکز اسلامی لندن عمرش را گذاشته بود روی این کار تعریف می کرد که یک روز سوار تاکسی می شود و کرایه را می پردازد . راننده بقیه پول را که برمی گرداند ۲۰ سنت اضافه تر می دهد
می گفت :چند دقیقه ای با خودم کلنجار رفتم که بیست سنت اضافه را برگردانم یا نه !
آخر سر بر خودم پیروز شدم و بیست سنت را پس دادم و گفتم آقا این را زیاد دادی
گذشت و به مقصد رسیدیم
موقع پیاده شدن راننده سرش را بیرون آورد و گفت آقا از شما ممنونم
پرسیدم بابت چی ؟
گفت می خواستم فردا بیایم مرکز شما و مسلمان شوم اما هنوز کمی مردد بودم
وقتی دیدم سوار ماشینم شدید خواستم شما را امتحان کنم
با خودم شرط کردم اگر بیست سنت را پس دادید بیایم،
فردا خدمت برسم
تعریف می کرد : تمام وجودم دگرگون شد حالی شبیه غش به من دست داد
…من مشغول خودم بودم در حالی که داشتم تمام اسلام را به بیست سنت می فروختم

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 03:45:00 ب.ظ ]





  لبیک یا حسین (ع)   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 03:33:00 ب.ظ ]





  لبیک یا حسین (ع)   ...

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 03:21:00 ب.ظ ]





  بیانات رهبر   ...

مجلس مرعوب آمریکا مملکت را بدبخت می‌کند
اگر چنانچه مجلس به دنبال رفاه مردم، عدالت اجتماعی، گشایش اقتصادی، به دنبال پیشرفت علم، پیشرفت فنّاوری، به دنبال عزّت ملّی و استقلال ملّت باشد، ریل‌گذاری او به سمت این هدفها خواهد بود؛ اگر مجلس مرعوب غرب باشد، مرعوب آمریکا باشد، دنبال حاکمیّت جریان اشرافی‌گری باشد، ریل‌گذاری او در این جهتها خواهد بود؛ کشور را بدبخت خواهند کرد. اهمّیّت مجلس اینها است؛ اینها چیز کمی است؟ اهمّیّت مجلس همان‌طور که امام فرمودند به این است که در رأس امور است.

رهبر انقلاب؛ ۱۳۹۴/۱۱/۲۸

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[سه شنبه 1394-12-04] [ 07:16:00 ب.ظ ]





  حدیث   ...

پيامبر خدا ـ صلي الله عليه وآله وسلم ـ :
«المؤمن اذا مات و ترك ورقةً واحدةً عليها علمٌ تكون تلك الورقةُ يومَ القيامة ستراً فيما بينه و بين النّار و أعطاه اللّه تبارك و تعالي بكلّ حرفٍ مكتوبٍ عليها مدينةً أوسع من الدّنيا سبع مرّاتٍ.»
«مؤمن چون از دنيا رود و برگه اي حاوي دانش از خود بر جاي نهد، اين برگه در روز رستخيز، ميان او و آتش دوزخ پرده اي شود. و خداي خجسته و بزرگ براي هر حرفي كه بر آن برگه نوشته شده باشد، شهري به فراخناكي هفت گيتي به وي بخشد.»
بحارالانوار، ج 2، ص 144

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[دوشنبه 1394-12-03] [ 09:51:00 ب.ظ ]





  پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری   ...

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
1. احکام ویژه ایام انتخابات
آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرعا واجب است و عدم شرکت حرام است؟
ج) شرکت درانتخابات نظام جمهورى اسلامى براى افراد واجد شرایط، یک وظیفه شرعى، اسلامى و الهى است.
آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران واجب عینی است یا کفایی؟
ج) واجب عینى است.
با توجه به این که زن جهت شرکت در انتخابات می‌بایست از منزل خارج شود آیا واجب است از شوهر اجازه بگیرد ؟ و اگر شوهر به همسرش اجازه شرکت در انتخابات را ندهد یا رضایت نداشته باشد تکلیف زن چیست؟
ج) شرکت در انتخابات منوط به اذن شوهر نیست.
حکم رأی دادن سفید و بی نام چیست ؟ در صورت عدم شناخت و تحقیق ، یا تحقیق کافی و عدم وصول به نتیجه و تحیّر در انتخاب اصلح چطور؟
ج) در هر صورت اگر رأی سفید دادن موجب تضعیف نظام اسلامی باشد، حرام است.
در صورتی که به شخصی رأی داده شود و بعداً ایشان آن طور که باید به احکام اسلامی عمل نکند و موجب نارضایتی گردد ، آیا فرد رأی دهنده ، در محضر خداوند متعال مسئول خواهد بود یا خیر ؟
ج) اگر بر طبق موازین شرعی عمل کرده است، مسؤول نخواهد بود.
در ایام انتخابات جهت شناخت کاندیدای مناسب، می‌بایست نواقص و عیوب و امتیازات آنها را در گذشته و حال تفحص کرد تا فرد لایق را پیدا نمود، آیا صحبت کردن پشت سر کاندیداها برای انتخاب فرد اصلح، ‌ جایز است؟ ملاک چیست؟
ج) در امور مربوط به انتخابات در حد مشاوره، اشکال ندارد.
با توجه به نزدیکی زمان انتخابات آیا دعوت بسیج از کاندیداها برای تبیین مواضع خود در مسجد اشکال دارد؟
ج) باید بر طبق قوانین و مقررات نظام اسلامی عمل شود.

حکم شرکت یا عدم شرکت در انتخابات سایر کشورها چیست؟ آیا در این حکم فرقی بین کشور اسلامی و غیر اسلامی و انتخابات رسمی کشوری و انتخابات غیر رسمی کوچک وجود دارد یا خیر؟ اگر فرق دارد، حکم هر کدام چیست؟
ج) به طور کلى شرکت در انتخاباتى که موجب جلوگیرى از فساد و یا فساد بیشتر شده و یا شرکت نکردن موجب تضعیف اسلام و مسلمین شود، واجب است..

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 09:40:00 ب.ظ ]





  ادبی   ...


كمي از غسل زير پيرهن ماند

كمي از خون خشك بر بدن ماند

كفن را در بغل بگرفت و بو كرد

همان طفلي كه آخر بي كفن ماند

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 09:27:00 ب.ظ ]





  احکام   ...

آیت الله مکارم شیرازی به سوال هایی درباره برگزاری مراسم عقد و عروسی، حدود ایام فاطمیه و هم چنین تعبیر سیده النساء العالمین برای حضرت زهرا (س) ، پاسخ گفته است.

متن این پرسش و پاسخ ها:

تاریخ شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در منابع

سوال: اینکه سه دهه فاطمیه داریم آیا بر اساس سند های شیعی می باشد یا خیر؟ آیا اینکه می گویند دهه فاطمیه 45 روزه ای نداریم چقدر صحت دارد؟ معیار شروع دهه فاطمیه چه زمانی است؟ قبل از شهادت یا بعد از روز شهادت شروع می شود؟

پاسخ: در مورد سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) دو روایت است یکی اینکه ایشان 75 روز بعد از رحلت پیغمبر اکرم (ص) به شهادت رسیدند که می شود 13 جمادی الاول و دیگری اینکه 95 روز بعد از رحلت پیغمبر به شهادت رسیدند که می شود 3 جمادی الثانی و طول این 20 روز را ایام فاطمیه نامیده اند.

حدود ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)
سوال: احتراماً محدوده دو دهه فاطمیه را بیان فرمایید و همچنین برگزاری مراسم جشن عقد و عروسی و امثال آن در این مدت چگونه است؟

پاسخ: سه روز 13 و 14 و 15 جمادی الاول و سه روز 1و 2 و 3 جمادی الثانی بنابر معمول به «فاطمیه» اختصاص دارد ولی در بین این دو برگزاری مراسم عقد و عروسی (با رعایت تمام موازین شرعی) مانعی ندارد.

تعبیر سیده النساء العالمین برای حضرت زهرا (س)
سوال: چرا ما حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را سیده النساء العالمین میدانیم؟ چرا که در قرآن از او نامی نیامده است در حالیکه در قرآن از حضرت مریم به این عنوان یاد شده است و ما او را منحصر به زمان خودش می دانیم؟

پاسخ: این تعبیر در برخی از روایات آمده است و سوره هل أتی و کوثر در واقع در شأن آن بزرگوار است و همچنین آیه تطهیر و مباهله.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 09:25:00 ب.ظ ]





  متن پيام امام خميني (ره) در روز 22 بهمن 57   ...

متن پيام امام خميني (ره) در روز 22 بهمن 57 به اين شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحيم
ملت مسلمان و قهرمان و مبارز ايران! در اين لحظه حساس كه به لطف خداوند تعالي مبارزات قهرمانانه شما سدهاي استبداد و استعمار را يكي پس از ديگري مي شكند و انقلاب اسلامي شما شكوفه ها و ميوه هاي خود را آشكار مي سازد، لازم مي دانم ضمن اظهار تشكر و قدرداني از يك يك شما برادران و خواهران چند نكته را يادآوري نمايم:

شما در جريان مبارزات گذشته رشد اسلامي و انقلابي خود را آشكار كرده ايد و اكنون بيش از پيش لازم است كه اين رشد را به جهانيان نشان دهيد تا جهانيان بدانند مردم مسلمان ايران مي توانند بدون قيمومت اين و آن، راه سعادت خود را انتخاب نمايند.

لهذا از شما مي خواهم كه اولا مانع آشوب و هرج و مرج بشويد و نگذاريد آشوبگران مغرض به عملياتي از قبيل غارت، آتش سوزي، مجازات متهمان و از بين بردن آثار علمي و فني و صنعتي و هنري و اتلاف اموال عمومي و خصوصي دست بزند. دشمن براي خراب كردن چهره نهضت از طريق نفوذ دادن افراد مفسد و مغرض در ميان توده مسلمان دست به چنين كارها مي زنند تا نهضت ما را ارتجاعي و وحشيانه قلمداد نمايند. من اكيدا اعلام مي كنم كه هر كس دست به چنين عملياتي بزند از جامعه انقلابي ملت مطرود و در پيشگاه خداوند متعال مسئول است.

ثانيا توجه داشته باشيد كه انقلاب ما از نظر پيروزي بر دشمن هنوز به پايان نرسيده است. دشمن از انواع وسايل و دسائس بهره مند است و توطئه ها در كمين ماست. تنها هوشياري و انضباط انقلابي و اطاعت از فرمانهاي رهبري و دولت موقت اسلامي است كه همه توطئه ها را نقش بر آب مي سازد.

ثالثا افرادي از دشمن كه به عنوان اسير در اختيار شما قرار مي گيرند هرگز مورد خشونت و آزار قرار ندهيد. همچنان كه سنت اسلامي است به اسيران محبت و مهرباني كنيد و البته دولت اسلامي به موقع آنها را محاكمه و عدالت را در مورد آنها اجرا خواهد كرد.

از همه شما برادران و خواهران عزيزم مي خواهم كه با دولت موقت انقلابي اسلامي كه وارث يك سلسله خرابي هاي دولتهاي فاسد گذشته است همكاري نمائيد تا به حول و قوه الهي هر چه زودتر با همكاري يكديگر ايران اسلامي آباد و آزاد را مورد غبطه جهانيان بسازيم.

والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته
روح الله الموسوي الخميني
22/11/57

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[سه شنبه 1394-11-20] [ 07:10:00 ب.ظ ]





  دهه فجرمبارک   ...

فجر است و سپیده حلقه بر در زده است / روز آمده، تاج لاله بر سر زده است

…..با آمدن امام در کشور ما / خورشید حقیقت زافق سر زده است ………

                                    دهه فجرمبارک

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[یکشنبه 1394-11-18] [ 12:07:00 ق.ظ ]





  وقایع ۲۲ بهمن   ...

در این روز به ترتیب زندان اوین، ساواک، سلطنت آباد، مجلسین سنا و شورای ملی، شهربانی، ژاندارمری و ساختمان زندان کمیته مشترک به تصرف مردم در آمد.در تسخیر شهربانی سپهبد رحیمی فرماندار نظامی تهران به دست انقلابیون مسلح افتاد. پادگان باغشاه و دانشکده افسری، دبیرستان نظام، زندان جمشیدیه، پادگان عشرت آباد و پادگان عباس‌آباد یکی پس از دیگری تسلیم شدند و آخرین مرکزی که به تصرف درآمد رادیو و تلویزیون بود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 12:01:00 ق.ظ ]





  پند و سخن های آموزنده از بزرگان   ...

مراقب افکارت باش، چون افکارت، گفتارت را میسازد….

مراقب گفتارت باش، چون گفتارت، اعمالت را میسازد….

مراقب اعمالت باش، چون اعمالت، عادت هایت را میسازد….

مراقب عادت هایت باش، چون عادت هایت، شخصیتت را میسازد….

مراقب شخصیتت باش، چون شخصیتت، سرنوشتت را میسازد….

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[یکشنبه 1394-10-27] [ 04:40:00 ب.ظ ]





  برکات روزه در ماه مبارک رمضان   ...

هرکس که در گرما یک روز را روزه بدارد و تشنگی را تحمل کند خداوند هزاران فرشته را بر او می گمارد تا دست های خود را بر وی کشیده و اورا بشارت دهند پس از انکه افطار کرد خداوند می فرماید:چقدر خوش بویی ای فرشتگان من گواه باشید که من او را آمرزیدم.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[چهارشنبه 1394-03-27] [ 01:03:00 ب.ظ ]





  رمضان   ...

تو ان آیه ای که از سوره کوثر نازل می شوی تا منجی روز محشر باشی تو امدی وپرده های شب را کنار زدی تا در زلالی سینه ات پرنده ایمان  دوباره اوج بگیرد 

ولادت امام حسن(ع) مبارک باد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 12:47:00 ب.ظ ]





  حدیث   ...

از انسان بخیل تعجب میکنم چون در دنیا مثل فقرا زندگی می کند ودر آخرت مثل اغنیا و توانگران حساب رسی می شود-نهج البلاغه حکمت 126

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[دوشنبه 1394-03-18] [ 10:15:00 ب.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما